
IEC 56 yapı büyüklüğüyle 450 yapı büyüklüğü arasında ürettiği asenkron (AC) elektrik motorlarıyla sanayiye çok büyük fayda sağlamaktadır. Güç bazında bakıldığında ise; alçak gerilim serisinde 0,06 kW 'tan başlayıp 1250 kW'a kadar ve 750 rpm ile 3000 rpm arasında üretim imkanıyla sanayinin ihtiyaç duyduğu çok geniş yelpazede üretim yapmaktadır.
Elektrik motorları, elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştüren cihazlardır. Temel olarak bir elektrik motoru, manyetik alanlar aracılığıyla bir rotoru döndürerek mekanik iş yapar. Bu dönme hareketi, farklı türlerdeki motorlar için farklı prensiplere dayanabilir.
Elektrik motorları iki ana kategori altında sınıflandırılır:
Elektrik motorları, endüstriyel makinelerden ev aletlerine, taşıtlardan elektronik cihazlara kadar geniş bir uygulama yelpazesinde kullanılır. Örneğin, elektrik motorları fanları, kompresörleri, pompa sistemlerini, taşıt tekerleklerini ve daha birçok mekanik bileşeni hareket ettirmek için kullanılır.
Elektrik motorları, verimlilik, güç çıkışı, hız kontrolü ve boyut gibi farklı özelliklere sahip birçok farklı türde gelir. Bu motorlar, günümüzde enerji tasarrufu ve çevre dostu çözümler arayışıyla sürekli olarak geliştirilmektedir.
Elektrik motorları birçok özelliğe sahiptir. İlk olarak, verimlilikleri yüksektir, yani elektrik enerjisini mekanik enerjiye dönüştürme oranları oldukça iyidir. Aynı zamanda hız uygulanabilirliği sağlar, yani farklı hızlarda çalıştırılabilirler. Elektrik motorları düşük bakım gerektirir ve uzun ömürlüdür. Ayrıca hızlı yanıt verme yeteneklerine sahiptirler, hızlı başlatma ve durdurma işlevleri sağlarlar. Motor gücü farklı ihtiyaçlara göre değiştirilebilir ve genellikle sessiz çalışırlar. Çevre dostu olarak kabul edilirler çünkü atık gaz veya emisyon üretmezler. Elektrik motorları, enerji verimliliği, esneklik ve çeşitli uygulama alanları açısından tercih edilen bir seçenektir.
Elektrik motor gücü sınıflandırmasının diğer bir önemli kriteri, motorun çalışması sırasında ısı üretilmesi ve motordaki devre ve sürtünmede I2R kaybına bağlı olarak kaçınılmaz olmasıdır.
Bu nedenle, motorun havalandırma sistemi, üretilen ısının mümkün olduğunca çabuk yayılması için çok dikkatli bir şekilde tasarlanmalıdır.Motorun çıkış gücü doğrudan sıcaklık yükselmesiyle ilişkilidir, bu nedenle termal yükleme olarak da adlandırılır.
Havalandırma sistemi, işletim sırasında üretilen ısı, motor tarafından çevreye yayılan ısıya eşit veya daha az olacak şekilde tasarlandığında, termal dağılım ideal olacaktır.Şimdi, motorların tasarımı nedeniyle, motorun her yerinde sıcaklık aynı değildir.
Sarımlarda yüksek miktarda ısı üretilmektedir çünkü sarımlar daha yüksek ısı oluşumuna neden olmaktadır. Sarımda kullanılan yalıtım malzemeleri, çalışma sırasında motorun içinde üretilen ısı miktarına bağlı olarak da seçilmektedir.
Sonuç olarak, motor gücü oranının seçilmesi;
Uygun termik motor modelini elde etmek ve makineyi düzgün bir şekilde tasarlamak.
GAMAK elektrik motorları tozlu ve nemli ortamlarda çalışabilecek şekilde IP 55 koruma derecesine uygun olarak imal edilir. Bu nedenle motorlar, ılımlı atmosferik şartlara karşı herhangi bir özel önlem almaya gerek olmadan, üstü örtülü dış ortamda işletmeye alınabilir. Motorlar doğrudan gelen güneş ışınlarından korunmalıdır.
Ancak, açık ortamda çalışma, ıslaklık derecesinde nem, korozyon yapıcı kimyasal veya kıyısal atmosfer gibi aşırı sert iklim koşullarına karşı, aşağıda kısaca ifade edilen gerekil koruyucu önlemler alınmalıdır.
Atmosfere açık her türlü düşey kurulumlarda, mil kenarlarından motorun içine su sızmasına karşı, şu çözümler motorun soğutma düzenini engellemeyecek bir biçimde uygulanmalıdır:
takılmalıdır.
Su yoğunlaşması olayına karşı alınacak önlemler ise şöyledir:
Plastik tapa ile kapatılmış su boşaltma delikleri, motorun yapı biçimi/kurulum düzenine uygun olarak mahfazasının en alt noktasına açılır ve daima temiz tutulmalıdır. Tapalar çıkarılırsa, motor mahfazasının koruma derecesi IP 44 olur.
Bununla beraber tam kapalı motorların gövde içi sıcaklığını daima öngörülen düzeyde tutarak su yoğunlaşmasını önlemek en uygun yöntemdir. Bunun için aşağıdaki uygulamaları tavsiye ederiz.
Elektrikli hybrid motorun avantajlarını şu şekilde sıralayabiliriz;
Elektrikli hybrid motorun dezavantajlarını şu şekilde sıralayabiliriz: