Eksen Redüktör
Bizi Ara

Radyal Motor

Günümüzde endüstriyel amaçlar için tercih edilen çeşitli motorlar bulunmaktadır. Bu motorlar taşıma ve ürünlerin bir yerlere yerleştirilmesi aşamalarında tercih edilir. Aynı zamanda bu motorların kullanım alanları da oldukça geniştir. DC motorların yaygın kullanımı vardır. Dünyada geniş bir alanda tercih edilir. İşletmeler ve nakliye firmaları motorların özelliklerinden yararlanır.

Motorlar kendi içinde de farklı sınıflara ayrılır. Fırçalı motor modellerinden fırçasız motor modellerine değin farklı motorlar, endüstride tercih edilmektedir.  Aynı zamanda motorlar, özellikle DC motorlar redüktörlü ve redüktörsüz olarak da ikiye ayrılır. Günümüzde dönüş açılarına göre ve çalışma prensiplerine göre de motorların sınıflandırılması mümkündür. Radyal motor bu tür çeşitlendirme ile motor türleri arasına girer.

Radyal Motor Nedir?

Radyal motorların ilk ortaya çıkmasına 1901 yılına değin uzanmaktadır. İlk kullanım yerleri pervaneli uçakların pervanelerinin dönüş yapması şeklindedir. Genellikle askeri alanda, pervaneli uçakların yanı sıra motosikletler ve çeşitli araçlarda tercih edilir. Çeşitli pistonlardan oluşan piston kolları tek biyel muylusuna bağlı olarak hareket etmektedir. 4 zamanlı ve çift zamanlı olarak farklı çeşitleri bulunur. 

Söz konusu Radyal motorların silindirleri merkezi yapının etrafına sıralı bir şekilde dizilmiş halde bulunmaktadır. Radyal motorun bir diğer ismi de yıldız tipi motor şeklindedir.  Genellikle ateşleme sisteminin devreye girmesi ile birlikte silindirlerin, eş zamanlı olarak motor ana ekseni etrafında dönerek çalışır.

Radyal Motor Nasıl Çalışır

Radyal motorların genel çalışma prensipleri motor silindirleri dizilimi ile ilgilidir. Silindirler merkezi yapıya sıralı bir şekilde bağlı değildir. Silindirler krank miline bağlı olarak hareket etmektedir. Genel çalışma prensibi emme, sıkıştırma,  yanma ve egzoz şeklindedir. Çalışma şekli olarak sıralı motorlara benzeyen bu sistemde hava yakıt karışımının patlaması ile pistonlara hareket verilir. 

Bu motorda ateşleme ve hareket belirli bir düzen ile meydana gelmektedir. Özellikle krank milinin devrini tamamlaması ile birlikte yeni bir hareket ve tam tur gerçekleşir. Kullanılan tek sayıda silindir sayesinde tam zamanlı ve sürekli güç elde edebilmek mümkün hale gelir. Tek sayıda piston kullanılması motorun daha az hata vermesini sağlar.

Radyal Motoru Oluşturan Parçalar

Radyal motor çeşitli parçalardan oluşmaktadır. Bu parçalardan ilki piston denilen parçadır. Bu parça yanma ile ortaya çıkan enerjinin krank miline ulaştırılmasını sağlar. Biyel yani diğer adı ile piston kolu ise yine krank miline hareket vermek için tercih edilen bir parçadır. Temel parçalardan biri olan krank mili ise pistondan gelen enerjiyi harekete çevirmeye yarayan bir özelliğe sahiptir.

Yine emme valfı yanma odasına yakıt ve havanın çekilmesini sağlayan bir yapıdadır. Egzoz valfı ise yanma sonrasında oluşan gazların dışarı atılması için kullanılan bir parçadır. Bir diğer eleman olan buji ise yakıt hava karışımına ateşleme yapmaya yarayan bir parçadır. Genel motor parçaları bu şekildedir.

Radyal Motorların Artıları ve Eksileri

Radyal motorların çeşitli avantajları ve dezavantajları bulunmaktadır. Bu tür motorlar çok güç gerektirir. Tasarımları ile diğer motorlara nazaran iyi bir yalıtım sağladıklarından motorun soğutulması açısından üstündürler. Bu motorların direnci diğer motorlara nazaran daha yüksektir.  Ağırlık olarak muadillerinden güç yönünden daha öndedir.

Özellikle soğutma avantajları ile öne çıkan havalı modelleri su soğutma sistemli olanlarına nazaran daha hafiftir. Genellikle kullanılan krank mili diğer motorlara nazaran daha kısa, daha sert olduğundan daha dayanıklıdır. Günümüzde özellikle savunma sanayiinde sıklıkla kullanılan bu modellerin avantajları ve dezavantajları bu şekilde listelenebilmektedir. Motorun devri motorun soğutması gibi özellikleri değişen çeşitlere göre farklılık gösterir. Günümüzde alternatif kullanımları bulunan bir üründür.

Teklif alın veya bize ulaşın alanı!